Help & Ondersteuning
Welkom op onze hulp- en ondersteuningspagina
Kom meer te weten over onze producten en diensten. Hier vind je veelgestelde vragen en gebruikershandleidingen om de antwoorden te vinden die je zoekt.
De schattingen van Eurotax om de waarde van een voertuig te bepalen, zijn al meer dan 60 jaar een gevestigde waarde in de handel in tweedehandsauto’s. Iedereen had lang toegang tot deze data. Vandaag bieden wij onze producten en diensten enkel aan bedrijven aan.
Eurotax berekent de waarde van de voertuigen aan de hand van een statistisch model en een grondige observatie van de markt. Om een prijs te bepalen, vergelijkt Eurotax de prijs van een voertuig op basis van zijn kenmerken (leeftijd, kilometerstand, uitrusting, merk, model, enz.) met de prijzen van zeer vergelijkbare voertuigen en bepaalt dan het gemiddelde. Met deze methode vermijdt u appelen met peren vergelijken en krijgt u een precieze en solide waarde.
Eurotax werkt met verschillende bronnen waaruit de prijzen worden bepaald:
Verkooprapporten
Dankzij een lange en intense samenwerking met de handel verzamelt Eurotax elk jaar ongeveer 100.000 rapporten over de voertuigen die op de markt zijn verkocht.
De waarden worden gewoonlijk rechtstreeks gerapporteerd vanuit het DMS (Dealer Management System) of het werkstation van de dealer – d.w.z. het systeem waarmee de transactie gebeurt. Hierdoor zijn ze uiterst betrouwbaar. De vermelde prijzen zijn de werkelijke verkoopprijzen en geen utopische prijzen, zoals de prijzen op de online beurzen. Dit is het fundament van onze marktobservatie.
Aanbiedingen op online beurzen
De data van de online beurzen vormen een aanvulling op de verkooprapporten en hiermee kunnen we de markttrends in een vroeg stadium bepalen. Naast informatie over de prijs, geven de aanbiedingen op de online beurzen ook informatie over de voertuigen, zoals de uitrusting en algemene staat. Deze worden gebruiken we om een vergelijkbare voertuigwaarde te berekenen – het Eurotax-marktgemiddelde.
Wij controleren zorgvuldig de data uit de rapporten en de inhoud van de online aanbiedingen. Uiteraard moeten we de onjuiste data uit onze analyses halen.
Enkelvoudig karakter
De meeste uitgefilterde data zijn duplicaten, d.w.z. dubbele informatie van dezelfde advertentie op verschillende online beurzen. Die worden natuurlijk maar één keer verwerkt.
Enkel van dealers
Aanbiedingen van particulieren op online beurzen zijn uitgesloten, omdat Eurotax zijn prijzen enkel voor professionals berekent.
De staat van het voertuig telt!
Voertuigen in slechte staat of simpelweg niet rijklaar worden eruit gehaald.
Alles specificeren
Voertuigen waarvan we geen informatie over de kilometerstand hebben of de leeftijd, worden niet in onze berekeningen opgenomen.
Met tikfouten houden we geen rekening
Voertuigen met onwaarschijnlijke prijzen nemen we niet in aanmerking. Meestal gaat het om tikfouten waarbij we de initiële bedoeling van de verkoper niet kunnen achterhalen.
Om een kopie van uw factuur aan te vragen, neemt u contact op met onze klantendienst via e-mail te sturen customer@autovistagroup.com of door te bellen naar +32 2 672 34 64
We passen uw gegevens met plezier aan. Onze klantendienst is beschikbaar via e-mail customer@autovistagroup.com. In het kader van de gegevensbescherming en met het oog op de verplichting om dit allemaal bij te houden, kunnen wij wijzigingen van adres, bankgegevens, bedrijfsnaam en status enkel schriftelijk aanvaarden.
Voor gedetailleerde informatie over onze producten kunt u bellen naar +32 2 672 34 64 of een e-mail sturen naar: customer@autovistagroup.com
U vindt de opzegtermijn in onze Algemene Voorwaarden die wij u samen met uw contract hebben toegestuurd.
Facturen kunnen halfjaarlijks of jaarlijks worden betaald via SEPA-domiciliëring of jaarlijks via bankoverschrijving.
Uw contract met Eurotax geldt voor één jaar en wordt automatisch met een jaar verlengd als u het niet binnen de opzegtermijn opzegt.
Incidenten
Al onze producten werken momenteel perfect.
Hebt u nog andere vragen?
Het antwoord op uw vraag niet gevonden?
Neem contact op met het Customer Experience team voor vragen over uw contract, onze producten of als u technische hulp nodig hebt.