Over ons

Over ons

Gegevens zijn de spil van alles wat we doen. Toegang tot correcte informatie is essentieel om efficiënte commerciële beslissingen te nemen. Onze gegevens leveren onze klanten alle troeven die ze nodig hebben om competitief te zijn op hun markten, zowel door middel van de gegevens zelf of via producten die we ontwikkelen om hen toe te laten de dagelijkse problemen beter te begrijpen.

Wij gebruiken een combinatie van marktanalyse en statistische modellen om gegevens te produceren en volledige en betrouwbare informatie te verzamelen. Wij zijn blij dat we duidelijkheid kunnen scheppen op een markt die complex en verwarrend kan zijn. Wij streven ernaar om de beste te zijn in onze sector op Europees en lokaal niveau.

Het blikveld van onze klanten wordt hoe langer hoe ruimer en ze hebben dan ook allesomvattende antwoorden op hun problemen nodig. Wij zijn er om onze klanten te ondersteunen en te adviseren zodat ze er hun voordeel mee kunnen doen. Onze klanten zijn onze bestaansreden, hun succes is het onze.

Geschiedenis

Glass’s en Schwacke werd opgericht door William Glass en Hanns Schwake, die elk op hun manier pioniers waren. Reeds vanaf het prille begin berust onze activiteit op een fundament van uitmuntendheid en intelligentie. Schwacke heeft zich in Europa ontwikkeld onder de vlag van Eurotax en in december 2000 zijn Eurotax en Glass’s gefuseerd tot EurotaxGlass’s International AG.

Wij zijn leider op het vlak van automobielgegevens, informaticaoplossingen en services voor de automobielsector. Dankzij onze pan-Europese kennis zijn wij een betrouwbare referentie in een complexe markt en leveren wij homogene internationale gegevens en innovatieve oplossingen.

Jaren 1930
1933: William Glass publiceert de eerste ‘Glass’s Guide to Car Value’. Deze publicatie wordt snel de ‘bijbel’ van de automobielsector in het Verenigd Koninkrijk.

Jaren 1950
Hanns W. Schwacke past een uiterst eenvoudig idee toe dat in Duitsland een succes wordt. Zijn prijslijst voor tweedehandsvoertuigen is de eerste in zijn soort in continentaal Europa. Glass’s investeert tegelijk in de Australische markt.

Jaren 1960
Schwacke ontwikkelt zijn activiteit in Europa. Onder het internationale merk ‘Eurotax’ worden filialen opgericht in België, Nederland, Italië, Oostenrijk en Zwitserland, waarbij aan de plaatselijke autodealers en aan de verzekeraars restwaardes met universele geldigheid geleverd worden. Glass’s lanceert gidsen met de tweedehandswaarde van bedrijfsvoertuigen en moto’s in het Verenigd Koninkrijk.

Jaren 1970
Het eerste systeem om reparatiekosten te berekenen levert gedetailleerde informatie over de prijs van vervangonderdelen en werkuren voor alle merken en modellen. Zelfs lichte schade kan toch in aanmerking genomen worden op het moment van de voertuigovername.

Jaren 1980
De informaticarevolutie transformeert de manier van werken. Eurotax en Glass’s zijn zich ervan bewust dat de gegevens die ze ter beschikking stellen door de komst van de nieuwe technologieën nog vollediger moeten zijn en dat hun berekeningsmethodes nog nauwkeuriger moeten zijn. De eerste versie van de software Autowert wordt een standaard voor meer dan 15 000 dealers en 50 000 gebruikers in Europa. Glass’s lanceert de pc-versie van Glass’s Guide en verwerft Éditions Professionnelles Glass SARL (EPG) in Frankrijk.

Jaren 1990
De gegevens van Eurotax en Glass’s worden een standaard voor de industrie en worden gebruikt door Europese regeringen in het kader van hun nationale inschrijvingssystemen. Er worden nieuwe oplossingen en innovatieve systemen ontwikkeld voor het beheer van activiteiten met betrekking tot mechanica, reparaties, carrosserie en berekening van restwaarden.

2000
Eurotax en Glass’s fuseren en groeien uit tot Europees leider op het vlak van informatie en oplossingen voor de automobielindustrie.

2006
Candover neemt EurotaxGlass’s over van HM Capital (vroeger Hicks, Muse Tate and Furst Incorporated). De waarde van het bedrijf wordt geschat op 480 miljoen euro.

2008
EurotaxGlass’s richt de afdeling ‘Global Services’ op om de internationale groei te sturen. De structuur EurotaxGlass’s Market Intelligence Unit, die een snelle ontwikkeling gekend heeft door marktanalyses en marktstudies ‘op maat’ uit te voeren voor autobouwers, wagenparkbeheerders en financiële actoren, wordt in deze nieuwe afdeling geïntegreerd.

2011
EurotaxGlass’s lanceert de ontwikkeling van nieuwe statistische modellen om het hoofd te bieden aan de uitdagingen van de XXIe eeuw. Het bedrijf neemt Grey Hen over, een Finse onderneming die over gesofisticeerde tools voor voorraad- en marktanalyse beschikt, en herdoopt de groep tot Autovista.

Arle Capital Partners wordt opgericht in april 2011 naar aanleiding van de overname van Candover Partners.

2012
EurotaxGlass’s France wordt Autovista en ondergaat grondige wijzigingen waarbij de waardebepalingen opnieuw gedefinieerd worden op basis van compleet nieuwe producten.